Malta; Bugibba. Innan jag kör loss med miljoner bilder så ska jag …

… först nämna att vi bodde hela tiden på ett hotell i Bugibba, och det säkert kommer ett par få bilder där ifrån under alla Maltainlägg som jag ska dela upp dag för dag. Och en varning! Det finns otroligt mycket bilder av byggnader och annat som kanske inte intresserar alla ni som läser eller tittar … men sådan är jag, jag älskar gamla ting, om det är småprylar, byggnader, dörrar, fönster … eller vad det nu kan vara … och jag fotar ALLT! Hahaha … men jag startar från början …

Fredagen den 4:e Oktober, gick jag upp runt 03.20 … 04.00 satt vi på buss mot Kastrup, kl 06.00 gick flyget … var framme på Malta Airport vid 09.00 … privatchaufför körde oss till hotellet, vi var där vid 10.15 (vi var lite nära att missa vår chaufför då vi satt och drack kaffe) … checkade in på hotellet, men vi kunde inte få rummet förrän 14.30!!!! WTF!. Lämnade resväskor i ett rum och gick ut. Självklart åker min kamera upp på direkten …

Här flyger vi över vulkanen Etna … det var så molnigt så man ser bara lite av toppen … fast på bilden ser det ut som ett hål, men det är det inte …

… flygplatsen, där vi drack kaffe så vi höll på att missa chauffören …

… under lite snurr och så där … det var ganska molnigt och småblåsigt, men varmt och bättre än här hemma …

hamta-87hamta-88hamta-91hamta-92hamta-93hamta-94hamta-95hamta-99hamta-100

Jag var hungrig, Pat var hungrig. Så vi hittade ett ställe nere vid hamnen där vi tänkte äta och slå sönder tiden lite … jag var helt grumlig i huvudet och hade totalt tappat tidsbegreppet, så jag började kika på menyn och funderade på om jag skulle ta en stor jäkla biff eller något i den stilen … men tänkte: ”Nja, pizza kanske … måste smaka pizzan här nere.”

Både jag och Pat beställde pizza. Det tog … kanske över en timme … servitrisen kom och ursäktade för att ugnen inte var riktigt varm … sen kom ”ägaren” och ursäktade väntetiden och ville bjuda oss på någon dricka, vad vi ville, han rabblade upp öl, vin, cola … vi skulle få vad vi ville dricka gratis.

Tja, jag sa ”The local beer” … Patrick sa: ”red wine”.

Vi fick detta serverat och pizzorna kom en stund efter … jag tittade på klockan, då var hon runt 11.30 (kanske inte ens det) … där satt vi med pizza, öl och vin och ”förlorat tiden”… medans andra åt ”vanlig” frukost och drack kaffe och juice. Men vad förväntar man sig när man varit vaken och rest sedan 04.00 på morgonen/natten?! Och jag kan säga … väldigt slitna efter resan, och sen inte ens kunna komma in på hotellrum och sova/vila ett par timmar … puha!

hamta-89

… efter denna pizza som var så jäkla god (jag gillar som vanligt inte speciellt mycket pizza) … men denna var ta mig fan helt super! Ja, vi var ju tvungna att promenera lite mer …

hamtahamta-81hamta-84hamta-85hamta-86hamta-62

… vi satte oss på ett litet café som var dödsmysigt … riktigt, riktigt mysigt … hur mycket små ödlor som helst sprang runt. Jag gillar verkligen de här små krabaterna, säkert hit min Småländska Oskar rymt till nu när det är kallt här hemma …

hamta-78hamta-79hamta-63

… efter detta gick vi till hotellet lite innan 14.30 … och fick rummet … rummet visade sig vara under gatuplan … jag bryr mig inte så mycket, men jag kan förstå den andra att han inte tyckte det var så kul, då alla som går förbi stirrar ner på uteplatsen när man satt där … vi fick bo där några dagar, sen flyttade vi högre upp …

hamta-60hamta-61

… jag sov en timme eller två … sen var det dags att duscha lite och ut för att äta lite … jag var hungrig igen … Vi gick ner till lilla torget och satte oss på något ställe. Jag köpte en förrätt, en ”räkcocktail”, jag trodde den var liten … men den var stor … till huvudrätt beställde jag någon spagettirätt, som jag knappt orkade äta till hälften, det var så jäkla mycket mat och stora portioner … man behöver iallafall inte vara rädd att gå ifrån restauranger hungrig …

hamta-77

… efter maten blev det en promenad igen …

hamta-76

… vem kunde ana att någon skulle köra fram och placera en stor vävbänk (eller vad det heter) och sitta där i mörker och väva?

hamta-75hamta-74

hamta-73

… promenaden slutade med att vi satte oss på den mysiga ”ödlerestaurangen” Där var det dekorerat med miljarder småljus som de tände … helt underbart … nu ser man kanske inte så där speciellt bra på bilderna, men fint och mysigt var det …

hamta-72hamta-71

… sen jävlar kom det fyrverkerier som jag aldrig sett (fast det har jag) … synd bara att min kamera inte kan ta bra bilder i mörker … men det kom hjärtan, delfiner, hajar, sjöstjärnor och allt på himlen … otroligt kul och vackert att se om man nu gillar detta som jag gör …

hamta-69hamta-65hamta-67hamta-68hamta-70hamta-66

… efter det var vi så trötta så vi gick mot hotellet igen … satte oss på baren mitt över och tog en godnatt-öl … tror klockan inte var mer än 21.00 …

hamta-64

Jag somnade nog innan huvudet låg på kudden … det blev bara kaboom, så sov jag … allt svart hela natten …

ÖgaMotÖga

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )